In memoriam Paul Martens

Op 20 februari 2021

Onze goede vriend, partijgenoot en gewezen eerste schepen (1977-1997) Paul Martens is van ons heengegaan.

Paul was een overtuigd Vlaams-Nationalist en milieu-activist. Gans zijn politieke loopbaan heeft hij zich met hart en ziel ingezet voor de bescherming van het leefmilieu.

Hij was jarenlang het boegbeeld van de Volksunie-milieubelangen (VU-MB) in Merelbeke en gedurende twintig jaar onafgebroken als eerste schepen bevoegd voor o.m. openbare werken, ruimtelijke ordening en leefmilieu. Hij heeft tot ver buiten Merelbeke naam gemaakt met zijn bijzondere plannen van aanleg tot bescherming van de open ruimte, de zogenaamde eerste ‘groene’ BPA’s in Vlaanderen. In Merelbeke zijn dat het BPA Scheldevallei, het BPA Gentbos en omgeving en het BPA Makegemse bossen. Hij wordt ook wel eens ‘de vader van het Liedermeerspark’ genoemd omdat dit onder zijn impuls tot stand is gekomen.

Onze gedachten gaan uit naar de familie van Paul en vooral naar zijn vrouw Edith, kinderen en kleinkinderen. Wij wensen hen veel sterkte en bieden hen onze oprechte deelneming aan.

N-VA-Bestuur Merelbeke