N-VA Merelbeke komt in 2012 alleen op

Op 20 januari 2011

De kogel is door de kerk! Het bestuur heeft het weloverwogen besluit genomen om bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 alleen op te komen in Merelbeke. In 2006 kwam N-VA nog op in kartel met CD&V. Maar de verkiezingsoverwinning bij de federale verkiezingen van 13 juni maakte van N-VA in één klap de grootste partij van Vlaanderen.

Ook in Merelbeke werd N-VA ineens de grootste. Zowat 1 Merelbekenaar op 3 stemde op ons. Daarom vinden we het tijd om met een eigen lijst op te komen. We zijn ervan overtuigd dat die ons in staat zal stellen om meer op het beleid te wegen dan we nu al doen. Hoewel het kartel voor beide partners zijn nut heeft gehad, is het tijd voor ons om als gelijke partners met andere partijen over beleid te onderhandelen en het ook te voeren. Zo kunnen we de punten die voor ons belangrijk zijn nog beter op de voorgrond zetten.

Intussen blazen we de samenwerking met CD&V niet op. We blijven onze medewerking verlenen aan het beleid en de uitvoering van het coalitieakkoord binnen de gezamenlijke CD&V/N-VA-fractie - voorgezeten door Rik De Vis - tot aan de gemeenteraadsverkiezingen van 2012.

Naar de toekomst vanuit een rijk verleden

Een eigen N-VA-lijst is een volgend hoofdstuk in een rijke geschiedenis van het Vlaams-nationalisme in Merelbeke. Altijd al vond Vlaamsgezindheid een vruchtbare voedingsbodem onder de Merelbeekse burgers. De voorganger van de N-VA, de Volksunie, haalde op een bepaald moment zelfs meer dan 20% in onze gemeente.

In september 2009 werd in Merelbeke een plaatselijke N-VA afdeling opgericht. Een dynamisch N-VA bestuur, met een goede mix van ervaring en jeugdig enthousiasme, slaagde er op korte termijn in een bloeiende werking uit te bouwen. Via een eigen partijblad en webstek informeerde de plaatselijke N-VA de Merelbeekse bevolking regelmatig omtrent haar standpunten en initiatieven. Diverse activiteiten (familiefeest, voordracht Bruno De Wever) werden georganiseerd voor leden, sympathisanten en geïnteresseerden of staan op stapel (wandeltocht door de Makegemse Bossen). Het N-VA bestuur breidde uit en het ledenbestand groeide en groeit gestaag. Het is duidelijk dat er een toekomst is voor N-VA in Merelbeke.

En misschien maakt u wel deel uit van die toekomst. Met een stem die ons steunt of misschien zelfs met meer. Gedreven mensen die achter onze boodschap staan kunnen we immers altijd gebruiken om ons bestuur te versterken. Aarzel dus niet om ons te contacteren als u een actieve rol wil spelen in de lokale politiek. Al onze contactgegevens vindt u op de pagina "Bestuur."